woensdag 26 mei 2010

Nog 3 weken tot de eerste interrail

Nog maar 3 weken te gaan tot de eerste reis die ik dit jaar ga maken, dus dat leek me een mooi moment om een blog te beginnen. Na in 2008 voor de eerste keer met interrail door Europa te zijn gereisd ben ik in 2009 nogmaals gegaan, en dat jaar voor het eerst in m'n eentje.
Het is me goed bevallen, ik heb ontzettend veel gezien en je legt onderweg meer contacten dan je denkt. Sinds mei 2008 ben ik bovendien enthousiast geocacher, wat inhoudt dat ik met een gps-apparaat op zoek ga naar "schatten" in de vorm van verstopte kistjes of doosjes van fotorolletjes. Het is een zeer verslavende hobby die je bijna altijd naar plekken brengt waar je anders nooit heen gegaan zou zijn.
Mijn eerste reis zal dit jaar naar Duitsland gaan, en om de een of andere reden leek het me een leuke uitdaging om alle Duitse "Bundesländer" in één reis te bezoeken.
Dat ziet er als volgt uit:
Iemand die nooit met de trein reist vindt dat misschien niet een al te logische route, maar het toevoegen van een nachttrein betekent een hoop winst in reistijd en bovendien vind ik dat 1 van de charmes van reizen per trein: je stapt 's avonds de trein in, en de ochtend er na sta je aan de andere kant van het land.
Op deze blog zal ik blijven vertellen over de voorbereidingen en reacties op mijn reizen, en wie weet kan ik zelfs als ik op reis ben eens een berichtje posten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten